Η τέχνη στο σχολείο

Δεν έχετε εισέλθει. (Είσοδος)
Παράλειψη Κύριο μενού

Κύριο μενού

Παράλειψη Τα μέχρι τώρα έργα

Τα μέχρι τώρα έργα

Αυτή την εβδομάδα

-Ζακ Όφενμπαχ: Τα παραμύθια του Χόφμαν

Προηγούμενα έργα

-Η ένατη συμφωνία του Beethoven
Για μικρούς και για μεγάλους.

Προγραμματισμένα έργα

-Η 40ή συμφωνία του Μότσαρτ
-Ο Μεγάλος Ερωτικός
-Τσάρλι Τσάπλιν: Ο Μεγάλος Δικτάτορας
-Οι αστοί του Καλαί
-Ελεύθεροι Πολιορκημένοι
-Το χρονικό μιας Πολιτείας
-Πάμπλο Πικάσο: Η Γκερνίκα
-Τα παραμύθια του Χόφμαν

index-art Προσεχώς:-#Νικολάου Μάντζαρου: Ύμνος εις την Ελευθερίαν #Gustav Mahler: Η τέταρτη Συμφωνία #Gaudi: La Sagrada Familia #Οδυσσέα Ελύτη: Το άξιον εστί #Γιαννούλη Χαλεπά: Η κοιμωμένη #Π. Ι. Τσαϊκόφκσι: Η λίμνη των κύκνων

Τα μεγάλα έργα τέχνης μας συναντούν στο σχολείο.
Η "τέχνη στο σχολείο" είναι ένα πρόγραμμα ιστορίας της τέχνης και αισθητικής αγωγής. Μας φέρνει σε επαφή με συγκεκριμένα έργα τέχνης (ένα κάθε μία ή δύο εβδομάδες) και έχει αρχίσει να λειτουργεί δοκιμαστικά από τις 25 του Γενάρη 2010. Περιλαμβάνει happenings, εργαστήρια τέχνης, σχέδια έρευνας και μαθήματα ιστορίας της τέχνης.
Η σελίδα αυτή, θα είναι η κεντρική πηγή πληροφόρησής μας για το πρόγραμμα.
Δείτε τους ενεργούς δεσμούς στην αριστερή στήλη για να ενημερωθείτε για όσες δράσεις είναι ήδη σε εξέλιξη. Το πρόγραμμα έχει δημιουργηθεί στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας.
Ενεργό μάθημα
Η ενάτη Συμφωνία του Μπετόβεν. Ακούστε όλο το έργο, διαβάστε γι αυτό και μάθετε για την συμφωνική μουσική.
Δείτε εδώ το πακέτο IMS του μαθήματος. Το μάθημα είναι σε διαφορετική μορφή για μικρούς μαθητές και για μεγαλύτερους. Μπορείτε επίσης να ελέγξετε τι μάθατε με το κουίζ που βρίσκεται εδώ.
Η πρόταση για το project.
Αισθητική και Αγωγή.
H αισθητική σήμερα στην εκπαίδευση γίνεται κυρίως αντιληπτή σαν προσδιορισμός στην αγωγή· και ο όρος αισθητική αγωγή περιγράφει το σύνολο μαθημάτων που προσφέρουν στα παιδιά ορισμένες εκφραστικές δυνατότητες, διδάσκοντάς τα τεχνικές χρήσης των υλικών στην τέχνη, και δεξιότητες που σχετίζονται μ' αυτήν. Υπ' αυτή την έννοια, η αισθητική αγωγή δεν είναι ακριβώς αυτό που διατείνεται πως είναι: θα χαρακτηριζόταν πολύ πιο εύστοχα σαν "κύκλος μαθημάτων καλλιτεχνικής έκφρασης" και, σαν τέτοια, είναι ασφαλώς κάτι πολύτιμο.
Όμως, σε αυτά τα μαθήματα "καλλιτεχνικής έκφρασης" εξαντλείται η ενασχόληση του σχολείου με την τέχνη. Θα φαινόταν απλό να θεωρήσουμε πως αυτή η ελλιπής ενασχόληση δεν είναι παρά έλλειψη διδασκαλίας σε ένα συγκεκριμένο γνωστικό πεδίο. Δεν είναι όμως έτσι. Η αισθητική ?κατά την γνώμη μας- οφείλει να αποτελεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο μέρος της αγωγής, μια και αναφέρεται σε ένα μέρος της ανθρώπινης φύσης, την γενική ανάγκη του ανθρώπου για τέχνη και την εικόνα που μέσα από αυτή (την τέχνη) δημιουργεί για τον εαυτό του και τον κόσμο. Όπως μας πληροφορεί ο Foucault στην δική του απάντηση στο ερώτημα τι είναι Διαφωτισμός (Foucault, 1988, σ.19), "για τον Μπωντλαίρ, ο μοντέρνος άνθρωπος δεν είναι ο άνθρωπος που ξεκινά να ανακαλύψει τον εαυτό του, τα μυστικά του και την κρυμμένη αλήθεια του· είναι ο άνθρωπος που προσπαθεί να επινοήσει τον εαυτό του".
Διαβάστε όλο το κείμενο.


Google


Διαθέσιμα Μαθήματα



Μαθήματα ιστορίας της τέχνης
Παράλειψη Επικείμενα γεγονότα

Επικείμενα γεγονότα

Δεν υπάρχουν επικείμενα γεγονότα
Παράλειψη Κατηγορίες μαθημάτωνΠαράλειψη Ημερολόγιο

Ημερολόγιο

Κυρ Δευ Τρι Τετ Πεμ Παρ Σαβ
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31   
Ένα project ιστορίας της τέχνης για το Δημοτικό Σχολείο.